Matches in SemOpenAlex for { <https://semopenalex.org/work/W2024588768> ?p ?o ?g. }
- W2024588768 abstract "Colorectal cancer still has a high incidence and mortality. Although colonoscopy is considered as gold standard of colorectal cancer screening, there still exists an unsatisfactory level of adenomas missed in screening and surveillance colonoscopy. Furthermore, patients bear the burden of potentially unpleasant and painful examination and preparation procedures.A search of the literature using PubMed was carried out, supplemented by a review of the programs of the Digestive Disease Week (DDW) and the United European Gastroenterology Week (UEGW) 2011-2013.Several new approaches to colonoscopy were described: water, CO2 and cap colonoscopy, and application of spasmolytics such as hyoscine butylbromide and glucagon. The use of these methods does not necessitate the purchase of new endoscopes. They are feasible and safe, facilitate achieving the aim of more comfort and less pain, and perhaps allow lower doses of sedatives to be used. However, a clear effect on procedure time is lacking. Furthermore, the published data do not consistently answer the question of whether these techniques have a positive impact on the most important goal, the better detection of carcinoma precursors.More efforts to optimize bowel preparation have to be made to improve visualization of the mucosal surface. The most reliable criteria for the quality of screening and surveillance colonoscopy remain a minimum cecal intubation rate of >90%, a withdrawal time of at least 6 or better 9 min, and an adenoma detection rate of >20%. These results should be achieved with a complication rate lower than 1%, including polypectomy.Es besteht weiterhin eine hohe Inzidenz und Mortalität an kolorektalen Karzinomen. Obwohl die Koloskopie als Goldstandard für die kolorektale Karzinomvorsorge gilt, besteht weiterhin ein unbefriedigendes Niveau übersehener Adenome bei der Screening- und Nachsorge-Koloskopie. Weiterhin tragen die Patienten die Last einer gelegentlich unangenehmen und schmerzhaften Untersuchung und Vorbereitung.Eine Literaturrecherche über PubMed-Abfragen, ergänzt durch eine Durchsicht der Programme von Digestive Disease Week (DDW) und United European Gastroenterology Week (UEGW) 2011-2013, wurde durchgeführt.Verschiedene neue Ansätze zur Koloskopie werden beschrieben: Wasser-, CO2- und Kappen-Koloskopie sowie die Anwendung von Spasmolytika wie Butylscopolamin und Glucagon. Die Anwendung dieser Methoden erfordert nicht, in neue Endoskope zu investieren. Sie sind praktikabel und sicher und erleichtern es, die Zielsetzung von mehr Komfort und geringeren Schmerzen zu erreichen. Möglicherweise sind niedrigere Dosen von Sedativa möglich, aber eine eindeutige Verkürzung der Untersuchungsdauer war nicht festzustellen. Die veröffentlichten Daten können auch die Frage, ob diese Techniken das wichtigste Ziel – die bessere Erkennung von Karzinomvorstufen – verbessern, nicht einheitlich beantworten.Weitere Bemühungen zur Optimierung der Darmvorbereitung müssen mit dem Ziel einer verbesserten Visualisierung der Schleimhautoberfläche unternommen werden. Die zuverlässigsten Kriterien für die Qualität von Screening- und Überwachungskoloskopien bleiben ein Erreichen des Zökums in >90%, eine Rückzugszeit von mindestens 6 bzw. besser 9 min und eine Adenom-Erkennungsrate von >20%. Diese Ergebnisse sollten mit einer Komplikationsrate unter 1% einschließlich Polypektomie erzielt werden." @default.
- W2024588768 created "2016-06-24" @default.
- W2024588768 creator A5031641731 @default.
- W2024588768 creator A5075491786 @default.
- W2024588768 date "2014-01-01" @default.
- W2024588768 modified "2023-10-18" @default.
- W2024588768 title "What Influences the Quality of Prevention Colonoscopy?" @default.
- W2024588768 cites W1480362961 @default.
- W2024588768 cites W1498355794 @default.
- W2024588768 cites W1737932682 @default.
- W2024588768 cites W17999106 @default.
- W2024588768 cites W1927714600 @default.
- W2024588768 cites W1958342858 @default.
- W2024588768 cites W1964077973 @default.
- W2024588768 cites W1970106217 @default.
- W2024588768 cites W1976873368 @default.
- W2024588768 cites W1977106728 @default.
- W2024588768 cites W1978500749 @default.
- W2024588768 cites W1992005545 @default.
- W2024588768 cites W1996014853 @default.
- W2024588768 cites W2000213584 @default.
- W2024588768 cites W2002069035 @default.
- W2024588768 cites W2003767452 @default.
- W2024588768 cites W2006645803 @default.
- W2024588768 cites W2009562993 @default.
- W2024588768 cites W2013829561 @default.
- W2024588768 cites W2018221408 @default.
- W2024588768 cites W2032850726 @default.
- W2024588768 cites W2039177979 @default.
- W2024588768 cites W2040830179 @default.
- W2024588768 cites W2046908639 @default.
- W2024588768 cites W2050359914 @default.
- W2024588768 cites W2053977335 @default.
- W2024588768 cites W2054115372 @default.
- W2024588768 cites W2056721996 @default.
- W2024588768 cites W2059447861 @default.
- W2024588768 cites W2060610245 @default.
- W2024588768 cites W2066141193 @default.
- W2024588768 cites W2066275551 @default.
- W2024588768 cites W2078148102 @default.
- W2024588768 cites W2078572524 @default.
- W2024588768 cites W2079184977 @default.
- W2024588768 cites W2083304624 @default.
- W2024588768 cites W2085039909 @default.
- W2024588768 cites W2085986559 @default.
- W2024588768 cites W2090424028 @default.
- W2024588768 cites W2104338321 @default.
- W2024588768 cites W2105452688 @default.
- W2024588768 cites W2123845707 @default.
- W2024588768 cites W2128379001 @default.
- W2024588768 cites W2138134327 @default.
- W2024588768 cites W2144038913 @default.
- W2024588768 cites W2148769961 @default.
- W2024588768 cites W2150689577 @default.
- W2024588768 cites W2150888295 @default.
- W2024588768 cites W2168083201 @default.
- W2024588768 cites W2185014111 @default.
- W2024588768 cites W2312454689 @default.
- W2024588768 cites W2320082064 @default.
- W2024588768 cites W2321362131 @default.
- W2024588768 cites W2323606301 @default.
- W2024588768 cites W2410114167 @default.
- W2024588768 cites W2418723769 @default.
- W2024588768 cites W4210966959 @default.
- W2024588768 doi "https://doi.org/10.1159/000358747" @default.
- W2024588768 hasPubMedCentralId "https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/4513811" @default.
- W2024588768 hasPubMedId "https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26288579" @default.
- W2024588768 hasPublicationYear "2014" @default.
- W2024588768 type Work @default.
- W2024588768 sameAs 2024588768 @default.
- W2024588768 citedByCount "3" @default.
- W2024588768 countsByYear W20245887682016 @default.
- W2024588768 countsByYear W20245887682019 @default.
- W2024588768 crossrefType "journal-article" @default.
- W2024588768 hasAuthorship W2024588768A5031641731 @default.
- W2024588768 hasAuthorship W2024588768A5075491786 @default.
- W2024588768 hasBestOaLocation W20245887681 @default.
- W2024588768 hasConcept C120665830 @default.
- W2024588768 hasConcept C121332964 @default.
- W2024588768 hasConcept C121608353 @default.
- W2024588768 hasConcept C126322002 @default.
- W2024588768 hasConcept C141071460 @default.
- W2024588768 hasConcept C177713679 @default.
- W2024588768 hasConcept C2777428134 @default.
- W2024588768 hasConcept C2778435480 @default.
- W2024588768 hasConcept C2778494295 @default.
- W2024588768 hasConcept C2778716859 @default.
- W2024588768 hasConcept C2780581329 @default.
- W2024588768 hasConcept C3019222653 @default.
- W2024588768 hasConcept C40993552 @default.
- W2024588768 hasConcept C526805850 @default.
- W2024588768 hasConcept C61434518 @default.
- W2024588768 hasConcept C61511704 @default.
- W2024588768 hasConcept C71924100 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C120665830 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C121332964 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C121608353 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C126322002 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C141071460 @default.
- W2024588768 hasConceptScore W2024588768C177713679 @default.