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- W2034931180 abstract "SUMMARYAntiepileptic drugs may significantly affect brain function in the absence of overt toxicity or excessive serum drug levels. A clinically practical monitor of such effects would be of considerable value in clinical research and practice.Auditory evoked responses were recorded from patients before and after initiation of antiepileptic drug therapy and from patients on therapy for at least 1 year. T complexes were isolated (Wolpaw and Penry, 1975), and Ta peak ipsilateral versus contralateral latency differences were determined.In 13 patients beginning phenobarbital, more than half the postdrug determinations were significantly increased over the patients' predrug control values in the first 30 days and thereafter, and grossly abnormal values were frequent. In 10 patients beginning phenytoin, latency differences were similarly increased, although grossly abnormal values were less common. In 2 patients beginning clonazepam, 14 of 15 postdrug determinations were significantly increased, and five were grossly abnormal. In no patients were serum drug levels above the therapeutic ranges. In 40 patients chronically treated with phenobarbital or primidone, phenytoin, or a combination of phenytoin and phenobarbital or primidone, abnormal latency differences were obtained in 33, 36, and 29% of the determinations, respectively.The Ta peak ipsilateral versus contralateral latency difference is an internally controlled correlate of higher level specific sensory function which is sensitive to acute and chronic therapy with phenobarbital, phenytoin, or clonazepam in therapeutic dosages. With further investigation, it may be of clinical use.RESUMELes medicaments antiepileptiques peuvent affecter significativement les fonctions cerebrales en L'absence de signe evident de de xicite ou d'un taux serique anormalement eleve. C'est pourquoi un mode clinique pratique de detection de pareils effets secondaires aurait une importance considerable aussi bien pour la recherche que pour la pratique medicate. Dans ce but les auteurs ont enregistre les potentiels auditifs evoques chez des patients avant et apres le debut de leur traitement et chez des patients en traitement depuis au moins une annee. Les complexes T ont ete isoles (Wolpaw et Penry, 1975) et on a determine les differences de latence entre le sommet Ta de la response ipsilaterale versus la reponse contralaterale. Chez 13 sujets mis au phenobarbital, plus de la moitie des determinations de latence etait significativement accrue par rapport aux controles effectues avant le traitement et des valeurs grossiaerement anormales 6taient frequemment observees. Chez 10 sujets mis aa la pheny de ine les latences etaient accrues de facon analogue bien que des valeurs traes anormales soient moins souvent observees. Chez 2 sujets mis au clonazepam, 14 determinations de latence sur 15 etaient accrues et 5 etaient grossiaerement anormales. Chez aucun de ces patients le taux serique ne depassait les valeurs therapeutiques admises. Chez 40 patients traites de facon chronique par le phenobarbital ou la primidone, par la pheny de ine, ou par la combinaison de pheny de ine avec le phenobarbital ou la primidone, des differences de latence anormales ont ete observees pour 33%, 36%, et 29% des mesures effectives, respectivement. On peut done admettre que la difference de latence entre le sommet Ta du potentiel evoque ipsilateral versus le potentiel evoque contralateral, qui est en correlation avec la fonction sensori-elle specifique, est internement controlee et sensible aa L'effet du phenobarbital, de la pheny de ine et du clonazepam utilises aa des doses therapeutiques. Dans L'avenir, lorsque d'autres investigations seront venues enrichir ces premiers resultats, il est possible que la mesure de cette difference puisse avoir des applications cliniques.RESUMENLas medicaciones antiepileticas pueden afectar las funciones cerebrales de modo significativo en ausencia de signos claros de toxicidad o de niveles sericos excesivos. Por esto, un monitor clinico de tales efectos seria de gran valor en la investigacion y practica clinica. Se han registrado los potenciales evocados auditivos en enfermos antes y despues del comienzo de un tratamiento antiepileptico y en enfermos con trata-miento de, por lo menos, 1 ano de duracion. Se aislaron los complejos T (Wolpaw y Penry, 1975) y se determinaron las diferencias de las latencias entre los picos Ta ipsilaterales y contralaterales. En mas de la mitad de 13 enfermos en los que se habia iniciado el fenobarbital, las determinaciones post-droga mostra-ron un aumento significativo, en los primeros 30 dias e incluso despues, en relaccion a los valores control de los pacientes pre-droga. Valores altamente anormales fueron frecuentes. En 10 enfermos iniciados en fenitoina las diferencias de las latencias se aumentaron de modo semejante aunque los valores muy anormales fueron menos frecuentes. En 2 enfermos que empeza-ron con clonazepan, 14 6 15 determinaciones post-droga estaban aumentadas significativamente y 5 fueron muy anormales. En ningiin caso los niveles sericos estaban por encima de las cifras terapeuticas. En 40 enfermos tratados cronicamente con fenobarbital o primidona, fenitoina o una combinacion de fenitoina y fenobarbital o primidona, se registraron diferencias anormales de latencias en el 33%, 36%, y 29% respec-tivamente, de las determinaciones. Las diferencias de latencias entre el pico Ta ipsilateral y contralateral representa una correlacion, internamente controlada, de funciones sensoriales especificas de alto nivel que es muy sensible al tratamiento agudo o cronico con fenobarbital, fenitoina o clonazepan a dosis terapeii-ticas. Con mas investigacion podria alcanzarse su utilizacion en la clinica.ZUSAMMENFASSUNGAuch ohne offensichtliche Toxizitat oder exzessiv hohe Serumspiegel konnen Antiepileptika die Hirn-funktion wesentlich beeinflussen. Ein klinisch nutz-bares Mas fur soldier Wirkungen ware von erheb-lichen Wert in klinischer Forschung und Routine. Akustisch evozierte Potentiale wurden abgeleitet von Patienten vor und nach Behandlungsbeginn mit Anti-konvulsiva und von Patienten, die mindestens ein Jahr lang behandelt worden waren. Die T-Komplexe wurden isoliert (Wolpaw und Penry, 1975) und der Ta-Gipfel ipsi- und contralateral nach ihren Latenz-differenzen bestimmt. Bei 13 Patienten, die mit einerPhenobarbitalbehandlung begannen, waren in menials der Halfte der Falle die Werte nach Beginn signifikant erhoht gegenuber den Kontrollwerten der Patienten in den ersten dreisig Tagen und spater. Erheblich anomale Werte waren haufig. Bei zehn mit einer Phenytoin-Medikation beginnenden Patienten waren die Latentdifferenzen ahnlich erhoht, auffallend stark abweichende Werte jedoch seltener. Bei zwei mit Clonazepam beginnenden Patienten waren 14 von 15 Bestimmungen nach Therapiebeginn mit signifikant erhohten Daten, funfmal waren die Werte erheblich abweichend. Bei keinem der Patienten lagen die Serumspiegel der Medikamente oberhalb der thera-peutischen Bereiche. Bei 40 Patienten, die chronisch mit Phenobarbital oder Primidon behandelt wurden oder aber mit einer Kombination von Phenytoin und Phenobarbital oder Primidon wurden anomale Latenz-differenzen festgestellt in 33, 36 beziehungsweise 29% der Bestimmungen. Die ipsi- versus contralaterale Latentdifferenz, gemessen an den Ta-Gipfeln, ist ein intern kontrolliertes Korrelat fur spezifische senso-rische Funktionen in ubergeordneter Ebene, empfind-lich gegenuber akuter und chronischer Behandlung mit Phenobarbital, Phenytoin und Clonazepam in therapeutischer Dosierung. Nach weiteren Untersuc-hungen konnte die Methode von klinischen Nutzen sein." @default.
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