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- W2087012983 abstract "The prevalence of H. pylori associated gastritis seems to be different in HIV positive and HIV negative patients. Therefore a correlation to immunodeficiency can be postulated. The histology of gastritis, status of H. pylori infection and parameters of humoral and cellular immune response were investigated in 41 HIV positive and 47 HIV negative patients, who were subjected to upper endoscopy for the evaluation of gastrointestinal symptoms. In HIV positive patients 37% had active chronic gastritis against 62% of the HIV negative patients. In 73 % of HIV positive cases of active chronic gastritis H. pylori was detected by bacteriological culture and/or Warthin-Starry stain. In HIV negative patients active chronic gastritis was always associated to H. pylori infection. Production of antibodies as measured by two commercially available ELISA tests was significant in HIV positive and HIV negative patients; both tests correlated well with H. pylori detection by culture or direct microscopy. Immunoglobulin class specific immunoblots corresponded to the ELISA results in HIV negative patients but to a lesser extent in the HIV positive group which was assumed to be related to unspecific polyclonal activation in these patients. Systemic cellular immunity was investigated by proliferation assays of peripheral blood mononuclear cells (PBMC). Proliferative response to the unspecific mitogen PHA was reduced in HIV positive patients. A sonicated H. pylori antigen failed to induce lymphocyte proliferation. The antimitogenic effect was also seen in case of coincubation with PHA. This _ observation was independent of H. pylori and HIV infection status. We conclude that in HIV positive as in HIV negative patients active chronic gastritis is predominantly related to H. pylori infection. The prevalence of H. pylori associated gastritis in HIV positive patients is significantly reduced (p < 0.025) compared to HIV negative controls. Decreased susceptibility to H. pylori infection in HIV positive patients may not be explained by the abnormal reactivity of their humoral or cellular immune response. Die Prävalenz der H. pylori assoziierten Gastritis scheint bei HIV positiven and HIV negativen Patienten unterschiedlich zu sein. Daher kann ein Zusammenhang mit der Immundefizienz vermutet wurden. Bei 41 HIV positiven and 47 HIV negativen Patienten, die zur Beurteilung gastrointestinaler Beschwerden endoskopiert wurden, wurden die Histologie, das Vorhandensein einer H. pylori Infektion and Parameter der zellulären and humoralen Immunantwort untersucht. 37% der HIV positiven gegenüber 62% der HIV negativen Patienten wiesen eine aktive chronische Gastritis auf. In 73% der HIV positiven Fälle mit aktiver chronischer Gastritis wurde H. pylori kulturell and/oder mit Hilfe der Warthin-Starry Färbung nachgewiesen. Bei den HIV-negativen Patienten war die aktive chronische Gastritis immer mit einer H. pylori Infektion assoziiert. Die Bildung von Antikörpern, gemessen mit zwei kommerziell erhältlichen ELISA Tests, war sowohl bei HIV positiven als auch bei HIV negativen Patienten signifikant and stimmte mit dem kulturellen oder mikroskopischen H. pylori Nachweis gut überein. Immunglobulinklassenspezifische Immunoblots korrelierten mit den ELISA Ergebnissen bei HIV negativen Patienten, in der HIV positiven Gruppe jedoch zu einem weft geringeren Anteil, was auf die unspezifische polyklonale Aktivierung bei diesen Patienten zurückgeführt wird. Zur Untersuchung der systemischen zellulären Immunität wurden Proliferationsversuche mit peripheren mononukledren Blutzellen (PMBZ) durchgeführt. Die Proliferationsantwort auf das unspezifische Mitogen PHA war bei HIV positiven Patienten erniedrigt. Ein H. pylori Ultraschallantigen konnte keine Lymphozytenproliferation induzieren and zeigte auch im Fdlle einer gleichzeitigen Inkubation eine antimitogene Wirkung auf die durch PHA induzierte Proliferationsantwort. Diese Beobachtung war unabhängig vom H. pylori and HIV Infektionsstatus. Wir schliegen aus ßen Ergebnissen, daß sowohl bei HIV positiven als auch bei HIV negativen Patienten die aktive chronische Gastritis vornehmlich durch H. pylori verursacht ist. Die Prävalenz der H. pylori assoziierten Gastritis ist bei HIV positiven Patienten signifikant verringert im Vergleich zu HIV negativen Kontrollen. Die verringerte Empfindlichkeit gegenüber H. pylori bei HIV positiven Patienten läßt sich jedoch nicht durch ihre abnorme humorale oder zelluläre Immunreaktivität erklären." @default.
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- W2087012983 date "1993-09-01" @default.
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- W2087012983 title "Humoral and cellular immunity in HIV positive and HIV negative Helicobacter pylori infected patients" @default.
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