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- W3008091996 abstract "Background: Isolation precautions used in methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA) infection control are effective in inhibiting pathogen transmission, but may cause unintended consequences in medical care. In addition, while costs attributed to MRSA are known to be substantial, little is known about their reimbursement in the German Diagnosis Related Groups (G-DRG) payment system. The aim of our study was to examine the effect of isolation precautions used in MRSA infection control on care processes, patient outcomes and deliver reliable data on MRSA-attributed reimbursement. Methods: A retrospective, matched cohort study of inpatients admitted to a general care teaching hospital in Bad Neuenahr, Germany, between January 1st, 2016, and December 31st, 2017 was performed. Patients isolated for MRSA colonization were matched to non-isolated controls based on age, gender, MRSA-adjusted Patient Clinical Complexity Level (Ma-PCCL) and Major Diagnostic Category (MDC). Main outcome measures on care processes and patient outcomes included adverse events, patient complaints, 30-day readmission rates, length of stay, type of discharge, and performance of instrument-based diagnostics. MRSA-attributed reimbursement was measured by conducting two separate G-DRG groupings, one with inclusion of MRSA-related codes and one without. Results: A total of 26,059 patients were admitted to Maria Hilf Hospital in Bad Neuenahr, Germany, during the study period. We identified 304 patients isolated for MRSA colonization. Compared to non-isolated matched controls, those on isolation precautions for MRSA colonization acquired about 45% more pressure ulcers and experienced significant delays in the performance of radiological diagnostics and echocardiographs. Patients isolated for MRSA colonization received about 49% fewer echocardiographs and had about 38% fewer abdominal ultrasound exams performed compared to non-isolated matched controls. A non-significant tendency towards fewer discharges to rehabilitation clinics and higher mortality rates were observed in patients isolated for MRSA colonization. Reimbursements were negligibly affected when MRSA-related codes were integrated by the grouper. Conclusion: Isolation precautions are associated with adverse consequences for care processes. These consequences need to be mitigated in order to justify placing patients at risk.Hintergrund: Isolierungsmaßnahmen sind effektiv in der Prävention der Übertragung von Methicillin-resistenten Staphylococcus aureus (MRSA)-Stämmen. Mögliche negative Auswirkungen solcher Isolierungsmaßnahmen auf die Versorgungsqualität wurden bislang unzureichend untersucht. Auch ist wenig über die Vergütung der Kosten für Isolierungsmaßnahmen bekannt. Ziel dieser Studie war es daher, den Einfluss von MRSA-Isolierungsmaßnahmen auf die medizinische Versorgungsqualität zu untersuchen und Daten über die MRSA-assoziierte Vergütung zu ermitteln.Methode: Es wurde eine retrospektive, gematchte Kohorten-Studie mit Patienten durchgeführt, die 2016 und 2017 in einem Krankenhaus der Grundversorgung in Bad Neuenahr, Deutschland, hospitalisiert waren. MRSA-isolierte Patienten wurden mit nicht-isolierten Kontrollen, basierend auf Alter, Geschlecht, MRSA-adjusted Patient Clinical Complexity Level (Ma-PCCL) und Major Diagnostic Category (MDC) verglichen. Primäre Endpunkte dieser Studie waren Komplikationen, Patientenbeschwerden, 30-tägige Wiederaufnahmerate, Verweildauer, Art der Entlassung sowie die Ausführung apparativer Diagnostik. Die MRSA-assoziierte Vergütung wurde mittels zwei verschiedener G-DRG Kalkulationen, eine mit Integration MRSA-relevanter Codes und eine ohne, berechnet.Ergebnisse: 304 MRSA-isolierte Patienten wurden mit 304 gematchten, nicht-isolierten, nicht MRSA-kolonisierten Kontrollen verglichen. Isolierte Patienten hatten 45% mehr Dekubiti. Sie wiesen eine signifikante Verzögerung in der Durchführung von radiologischen Untersuchungen und Echokardiographien auf und erhielten 49% weniger echokardiographische und 38% weniger abdomensonographische Untersuchungen als nicht isolierte gematchte Kontrollen. Bei isolierten Patienten wurde eine nicht signifikante Tendenz zu weniger Entlassungen in Rehabilitationszentren und eine höhere Mortalität nachgewiesen. Die Vergütung wurde kaum durch MRSA-relevante Codes beeinflusst.Schlussfolgerung: Isolierungsmaßnahmen zur Prävention der MRSA-Übertragung sind mit einem negativen Einfluss auf die medizinische und pflegerische Versorgungsqualität assoziiert und nicht adäquat vergütet." @default.
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- W3008091996 date "2019-01-01" @default.
- W3008091996 modified "2023-10-14" @default.
- W3008091996 title "The effect of isolation precautions on care processes and medical outcomes in patients colonized with MRSA." @default.
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- W3008091996 doi "https://doi.org/10.3205/dgkh000333" @default.
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