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- W4200278320 abstract "Systematic data collection regarding the integration of radiology as well as structural and process characteristics of radiological diagnostics of severely injured patients in Germany using a structured questionnaire.Personal contact with all certified Level I and Level II Trauma Centers in Germany. Data on infrastructure, composition of the trauma room team, equipment, and data on the organization/performance of primary major trauma diagnostics were collected.With a participation rate of 46.9 % (n = 151) of all German trauma centers (N = 322), a solid database is available. There were highly significant differences in the structural characteristics incl. CT equipment between the level I and II centers: In 63.8 % of the level II centers, the CT unit was located more than 50 m away from the trauma room (34.2 % in the level I centers). A radiologist was part of the trauma room team in 59.5 % of level II centers (level I 88.1 %). Additionally, highly significant differences were found comparing 24-h provision of other radiologic examinations and interventions, such as MRI (level II 44.9 %, level I 92.8 %) and angiography (level II 69.2 %, level I 97.1 %).Heterogeneous structural and process characteristics of the diagnosis of severely injured patients in Germany were revealed, with highly significant differences between level I and level II centers.· This is the first study on the diagnostic reality of radiology in severely injured patients in Germany. Despite a high level of standardization, significant differences were observed..· Ernstberger A, Reske SU, Brandl A et al. Structural and Process Data on Radiological Imaging in the Treatment of Severely Injured Patients - Results of a Survey of Level I and II Trauma Centers in Germany. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 505 - 514.ZIEL: Systematische Datenerhebung der Integration der Radiologie sowie von Struktur- und Prozessmerkmalen der primären Diagnostik von schwerstverletzten Patienten in Deutschland.Persönliche Kontaktaufnahme mit allen zertifizierten überregionalen (ÜTZ) und regionalen TraumaZentren (RTZ) in Deutschland. Daten zur Infrastruktur, Zusammensetzung des Schockraumteams, Gerätedaten der CT-Scanner und Daten zur Organisation/Durchführung der primären Schwerstverletztendiagnostik wurden mit strukturiertem Fragebogen erfasst.Bei einer Teilnehmerquote von 46,9 % (n = 151) aller deutschen TraumaZentren (N = 322) liegt eine solide Datenbasis vor. Bei den Strukturmerkmalen incl. CT-Ausstattung gab es zwischen ÜTZ und RTZ teilweise hochsignifikante Unterschiede: Bei RTZ lag das CT-Gerät in 63,8 % über 50 m vom Schockraum entfernt (ÜTZ 34,2 %). Bei traumatologischen Schockraumaktivierungen war ein Radiologe in 59,5 % der RTZ anwesend (ÜTZ 88,1 %). Ebenfalls hochsignifikant waren die Ergebnisse beim Vergleich der 24-h-Vorhaltung weiterer radiologischer Untersuchungen und Interventionen wie etwa Magnetresonanztomografie (RTZ 44,9 %, ÜTZ 92,8 %) und Angiografie (RTZ 69,2 %, ÜTZ 97,1 %).Es zeigten sich heterogene Struktur- und Prozessmerkmale der Diagnostik schwerstverletzter Patienten in Deutschland mit hochsignifikanten Unterschieden zwischen ÜTZ und RZT.· Erste Studie zur diagnostischen Realität der Radiologie bei Schwerstverletzten in Deutschland. Trotz aller Standardisierung sind deutliche Unterschiede zu verzeichnen..· Ernstberger A, Reske SU, Brandl A et al. Structural and Process Data on Radiological Imaging in the Treatment of Severely Injured Patients – Results of a Survey of Level I and II Trauma Centers in Germany. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 505 – 514." @default.
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- W4200278320 date "2021-12-15" @default.
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- W4200278320 title "Structural and Process Data on Radiological Imaging in the Treatment of Severely Injured Patients – Results of a Survey of Level I and II Trauma Centers in Germany" @default.
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- W4200278320 doi "https://doi.org/10.1055/a-1682-7377" @default.
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